پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183387
اسرائيل چند بمب اتم دارد؟+تصاوير
تاریخ انتشار : 1394/08/06 10:24:59
نمایش : 1792
تعداد بمب اتم اسرائيل سوالي است که اذهان را به خود مشغول مي‌کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بزرگترين  دارنده جنگ افزارهاي سلاح کشتار جمعي در منطقه غرب آسيا اسرائيل است و اين موضوع خطرات بسياري را براي کشورهايي که در همسايگي سرزمين‌هاي اشغالي هستند، ايجاد مي‌کند.

اسرائيل  با داشتن جنگ افزارهاي کشتار جمعي و همپيماني با برخي کشورهاي غربي دارنده تسليحات هسته‌اي تلاش مي‌کند تا با ايجاد رعب و وحشت از طريق سلاح‌هايش شرايط خاصي را براي کشورهاي منطقه به وجود آورد.

 
اسرائيل چند بمب اتم دارد؟ + تصاوير

 

**سياست موذيانه اسرائيل

پايگاه اينترنتي والا به نقل از موسسه پژوهش‌هاي سوئد اعلام کرد: اسرائيل هشتاد بمب هسته‌اي دارد. اين در حالي است که رژيم صهيونيستي به سياست مبهم خود در اين زمينه ادامه مي‌دهد. اسرائيل از زماني که نيروگاه "ديمونا" در اواسط دهه پنجاه را ساخته است داشتن سلاح هسته‌اي را نه تائيد و نه رد مي‌کند.


موسسه پژوهشهاي صلح در استکهلم در گزارش ساليانه‌اش درباره فهرست زرادخانه‌هاي سلاح هسته‌اي در جهان از جمله زرادخانه اسرائيل اعلام کرد : اسرائيل همچنين پرتاب موشک‌هاي بالستيک را آزمايش کرد. اين موسسه تاکيد مي‌کند در حاليکه آمريکا و روسيه زرادخانه هسته‌اي خود را کاهش دادند اسرائيل و برخي کشورها به توسعه آن ادامه مي‌دهند.




** مشخصات نيروگاه اتمي  "ديمونا"

نيروگاه ديمونا از قديمي ترين نيروگاه‌ها در جهان به شمار مي رود و در 5 دهه پيش  در صحراي نقب در جنوب سرزمين هاي اشغالي احداث شد.  "ديمونا" با کمک فرانسه براي توليد  "پلوتونيوم"  به منظور استفاده در سلاح هسته‌اي ساخته شد و کارشناسان مي گويند اين رآکتور، تريتيوم لازم براي بمب‌هاي هيدورژني راهم توليد مي‌کند. "ديمونا" نام يکي از شهرهاي سرزمين‌هاي اشغالي است که در استان جنوبي  و در صحراي نقب  قرار گرفته است.  


 
اسرائيل چند بمب اتم دارد؟ + تصاوير

اطراف رآکتور هسته ‌اي ديمونا را انبوهي از درختان و  درختچه‌ ها و انواع گياهان فرا گرفته تا به اين طريق اين رآکتور تا جاي ممکن از ديد و نگاه ها مخفي بماند، اين درحالي است که پس از اين حصار طبيعي سيم ‌هاي خاردار و ايست ‌هاي توقف و بازرسي از رآکتور محافظت مي‌ کنند و مانع نزديک شدن هر جنبده ‌اي به آن مي ‌شوند و تجهيزات پدافند هوايي نيز به اين موانع افزوده شده ‌اند تا از پرواز هر شيء مشکوک در آسمان اين رآکتور جلوگيري کنند.

 
اسرائيل چند بمب اتم دارد؟ + تصاوير
 
رآکتور هسته ‌اي  "ديمونا"  را بايد عامل و دليل اصلي جنگ 1967 به شمار آورد، چون رژيم صهيونيستي بر اين باور بود، مصر سلاح‌هاي استراتژيکي به دست آورده که تهديد کننده امنيت قومي اين رژيم است، به گونه ‌اي که اين سلاح‌ ها توان تخريب رآکتور هسته اي ديمونا را هم دارد که در آن زمان مصر آن را خطري استراتژيک براي امنيت ملي خود به ويژه در صحراي سينا به شمار مي ‌آورد که در نزديکي صحراي نقب قرار دارد.


شهر "ديمونا"  در حدود ۳۴٬۰۰۰ نفر جمعيت دارد و "نيروگاه اتمي ديمونا"  در ده کيلومتري جنوب شهر  "ديمونا"  قرار دارد. در ديمونا آزمايشگاهي اتمي وجود دارد که کارکنان ديمونا آن را «هيروشيماي کوچک» مي‌نامند.  يک چهارم اين کارکنان بر اثر ابتلا به سرطان جان باخته اند.  "مردخاي وانونو"، تکنيسين اسبق مرکز هسته‌اي «ديمونا» در اين زمينه اظهار داشت: در مدتي که در اين مرکز مشغول کار بودم، هميشه از برنامه ساخت سلاح هسته‌اي اسرائيل وحشت داشتم.
 


**بيماري‌هاي زيست محيطي و سرطان با کار در نيروگاه "ديمونا"

 کانال ۱۰ تلويزيون رژيم صهيونيستي در گزارشي اذعان کرد که صد‌ها نفر از کارکنان تأسيسات ديمونا بر اثر ابتلا به بيماري سرطان جان باخته‌اند.  در اين تحقيق به اظهارات بستگان و نزديکان اين قربانيان پرداخته شده است؛ آنها تأکيد مي‌کنند مسؤولان رژيم صهيونيستي در حال سرپوش گذاشتن بر واقعيت‌ها هستند.  دانيل «شرودکر» در همين رابطه گفت پدرش ۲۸ سال در ديمونا نظافتچي بود، ولي چند ماه پس از آنکه دکتر او را از ابتلا به سرطان آگاه کرد، جان سپرد.  شرودکر افزود: فقط پدر من نبود، بلکه بسياري ديگر از همکارانش به همين دليل مردند؛ ولي ترس از تحت تعقيب قرار گرفتن، باعث شد که خانواده‌هاي آنان سکوت کنند.
 
اسرائيل چند بمب اتم دارد؟ + تصاوير
 
 در همين حال ، «اورنا بن دور» تهيه کننده اين گزارش تأکيد کرد قصد ندارد اسرار «اسرائيل» را فاش کند. بنابر اعلام منابع خارجي، رژيم صهوينيستي حدود ۲۰۰ بمب اتمي دارد، که در تأسيسات ديمونا ساخته شده‌اند.  وي خاطرنشان کرد تمايل دارد صداي خانواده‌هاي قربانياني را منتقل کند که به دليل قرار گرفتن در معرض تشعشعات تأسيسات  "ديمونا"،  مبتلا به سرطان شده و جان باخته‌اند.  



***حجت الاسلام والمسلمين طائب: اسرائيل بيش از 200 بمب اتم دارد

حجت‌الاسلام و المسلمين "مهدي طائب" رئيس قرارگاه عمار درباره تعداد بمب اتم رژيم صهيونيستي اظهار داشت: در منابع مختلف تعداد بمب اتم اين رژيم متفاوت بوده اما برآوردها نشان مي‌دهد اسرائيل بيش از 200 بمب اتم دارد.


وي ادامه داد: رژيم صهيونيستي از نيروگاه "ديمونا" براي توليد سلاح هسته‌اي استفاده مي‌کند، اما بمب اتم مشکل‌گشاي اين رژيم نيست. رئيس قرارگاه عمار تصريح کرد: حدس بر اين است که روزي نيروگاه "ديمونا" باعث از بين رفتن رژيم صهيونيستي خواهد شد.

 
اسرائيل چند بمب اتم دارد؟ + تصاوير
وي خاطر نشان کرد: رژيم صهيونيستي  از نيروگاه "ديمونا" براي توليد سلاح  هسته‌اي  استفاده کرده و  غني‌سازي 90 درصد در اين نيروگاه  به همين  منظور  انجام مي‌شود.



**جوکار: ساز و کاري در نهادهاي بين‌المللي براي مقابله با بمب اتم اسرائيل پيش‌بيني نشده است

"محمدصالح جوکار" عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي درباره تعداد بمب اتم اسرائيل اظهار داشت: اسرائيل 200 کلاهک هسته‌اي دارد و عضو NPT هم نيست. وي ادامه داد: متاسفانه ساز و کاري در نهادهاي بين‌المللي براي مقابله با بمب اتم اسرائيل پيش‌بيني نشده است و ديدگاه‌هاي تبعيض‌آميزي در اين زمينه وجود دارد.





**مقدم فر: چرا رژيمي که بيشترين جنايات را در جهان دارد بايد سلاح هسته‌اي داشته باشد؟
"حميدرضا مقدم‌فر " مشاور فرمانده کل سپاه  درباره اينکه رژيم صهيونيستي چند بمب اتم دارد و چه ميزان به تأسيسات هسته‌اي اين رژيم رسيدگي مي‌شود، اظهار داشت: متأسفانه رژيم صهيونيستي در مجامع بين‌المللي مصون است.
 
وي ادامه داد: رژيم صهيونيستي مصداق بارز تروريسم دولتي بوده و براي همه مشخص شده که اولويت اسرائيل دسترسي به سلاح هسته‌اي است که بايد اين رژيم منع و محدود شود.
 
مشاور فرمانده کل سپاه يادآور شد: چرا رژيمي که بيشترين جنايات را در سطح جهان دارد بايد داراي سلاح هسته‌اي باشد و وظيفه رسانه‌ها اين است که فعاليت اين رژيم را در اين زمينه بررسي و ابعاد آن را منتشر کنند.
 

وي در پاسخ به اين سؤال که رژيم صهيونيستي چند بمب اتم دارد، گفت: اين رژيم بيش از 400 بمب اتمي دارد و بايد پرونده خلع سلاح اتمي رژيم صهيونيستي به جريان بيافتد.  مقدم‌فر در پايان خاطر نشان کرد: بايد براي رژيم صهيونيستي، يک 1+5 تشکيل شود تا ساز و کار کنترل سلاح هسته‌اي اين رژيم مورد بحث قرار بگيرد.



**نقوي حسيني: اسرائيل بيش از 300 کلاهک هسته‌اي دارد

"سيد حسين نقوي حسيني" عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي  درباره تعداد سلاح هسته‌اي رژيم صهيونيستي عنوان داشت: اسرائيل بيش از 300 کلاهک هسته‌اي دارد و بايد در عرصه بين المللي به صورت جدي به برنامه سلاح‌هاي هسته‌اي رژيم صهيونيستي رسيدگي شود.
 
اسرائيل چند بمب اتم دارد؟ + تصاوير
 
 وي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران بايد در عرصه بين‌المللي يک دعوي (شکايت) جدي به راه بيندازد و به اين موضوع معترض شود.


عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: چرا رژيم صهيونيستي اين همه بمب اتم دارد و بايد مذاکره کنندگان، کشورهاي 1+5 را به سمت بررسي برنامه اتمي رژيم صهيونيستي سوق دهد و اين خواسته مجلس از دولت است.



وي در پايان خاطرنشان کرد: ما هيچگاه سياست تهاجمي نداشته و نداريم و همواره طالب صلح و امنيت منطقه غرب آسيا و دنيا بوده و هستيم.




**سردار آسودي: رژيم صهيونيستي يک خطر بين المللي است

سردار سرتيپ "محمدعلي آسودي" مشاور فرهنگي نمايندگي ولي‌فقيه در سپاه درباره تعداد بمب اتم‌هاي اسرائيل اظهار داشت: من از تعداد بمب اتم صهيونيست‌ها اطلاعي ندارم و اسرائيل هيچ‌گاه زير بار کنوانسيون‌هاي بين‌المللي اتمي نرفته است.


وي درباره اين که آيا مي‌توان با ساز و کاري رژيم صهيونيستي را متعهد به قوانين بين‌المللي کرد، گفت: 1+5 حامي اسرائيل است و بايد جهان اسلام به خطر رژيم صهيونيستي توجه ويژه کند و بداند که رژيم صهيونيستي خطري جدي براي کشورهاي اسلامي است.


مشاور فرهنگي نمايندگي ولي‌فقيه در سپاه با اشاره به خطر اتمي رژيم صهيونيستي خاطر نشان کرد: اين رژيم يک خطر بين‌المللي است و بايد به ابعاد مختلف رژيم صهيونيستي از جمله بُعد اتمي اين رژيم توجه داشت.


نکته جالب اين است که آمريکا به علت وجود نيروگاه  "ديمونا"  در سرزمين‌هاي اشغالي  هيچگاه مورد مواخذه جدي قرار نگرفته و همه بر سر برنامه اتمي ايران نگراني دارند و اين موضوع قابل تامل بوده که 6 قدرت جهاني ايده‌اي براي محدودسازي برنامه سلاح اتمي اسرائيل ندارد و اين که اسرائيل ده‌ها کلاهک اتمي دارد مهم نيست و ايران به دنبال انرژي صلح آميز هسته‌اي بوده ، مهم است.


مرجع : باشگاه خبرنگاران  
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html